TVT PÅ NETT:Se våre sendinger på internett. Slik går du frem
  
Tips oss !
73924080
 
Uke
Ma
Ti
On
To
Fr
12
13
14
1
2
4
15
5
6
8
9
16
 


Erlend Loe
Erlend Loe er mest kjent som forfatter, men arbeider for tiden som langfilmprodusent i Norsk Filmfond. Norsk Filmfond har som oppgave å ivareta tilskuddsordningen til spillefim, dokumentarfilm og kortfilmproduksjon.
Erik Poppe
Erik Poppe er mnusforfatter og og regissør i Paradox Produkjon. Har bl.a, regissert filmer for Wasa, VG, Dagbladet, Brelett, Adelsten, Imsdal og mange flere. Erik laget bl.a, filmene for Fokus Bank i fjor. Erik har regissert spillefilme Scpaa og NRK’s dramaserie Brigaden. Paradox Produsjon AS er et produksjonsselskap som produserer reklame, drama og dokumentarfilm for kino og tv.
Birger Otto Libell
Birger Otto Libell er kreativ leder og regissør i Small Film. Han laget film for klippfisknringens reklamefond på 70 tallet rettet mot eksportmarkedene. Han introduserte musikk i soloreklamene og hadde Skandianavias første reklamefilm på MTV. Small Film spesialiserer seg på lavbudsjett reklamefilm
Kathrine Skretting
Kathrine Skretting er professor i film/fjernsyn/video ved NTNU. Hun er en av de få i Norge som har jobbet med reklamefilm fra et akedemisk ståsted. Hun er blant anner forfatter av boken "Reklamefilm" fra 1995 og artikkelen "Reklame i fjernsyn" i boka "Blikkfang" fra 2003.
Program fredag 16. april 2004



09.30 Ankomst Royal Garden Trondheim
09.45 Registrering
10.00 Åpning med orientering om seminaret
10.15 Erlend Loe Norsk Filmforbund: Om å skrive filmmanus
11.15 Erik Poppe Paradox Film: Forarbeid for filmarbeidet
12.00 Lunsj
13.00 Birger Libell Small Film: Reklamefilmideer som fungerer
14.00 Kathrine Skretting NTNU: Analyse av nyere norske reklamefilmer
14.45 Kaffe
15.00 Firedelt seminar (workshop) hvor hver foredragsholder går dypere inn i sine tema: manus, forarbeid, reklamefilmideer og analyse. Du melder deg på det ettermiddagsseminaret du er mest interessert i.
17:00 Avslutning dag 1


Program lørdag 17. april 2004 (kun for lokal-TV)



09.00 Harald Lynum, Fokus Bank: "Fokus Banks erfaring med reklamefilm –
fra kommunikasjonsbehov til resultater."
10:00 Erlend Drilsvik BNBank: "En kundes erfaring med produksjonsprosessen"
11.00 Håvard Bustnes Klapp Media: "En produsents erfaringer med riksreklame"
12.00 Lunsj
13.00 Lokal-TV bransjens egne suksessfilmer
Hver stasjon tar med sine topp tre reklamefilmer, og forteller om salget bak
15.00 Oppsummering – avslutning
Lørdag er et lukket arrangement for lokal-TV bransjen.

Formål:



Gi annonsører, reklamebyrå og lokal-TV bransjen en innføring i
reklamefilmproduksjon.

Bakgrunn:



Målet med seminaret er å vise at det kan produseres gode reklamefilmer til
overkommelig pris.

Målgruppe:



Annonsører, produsenter og reklamebyrå samt markedskonsulenter, reklamefilmprodusenter, filmfotografer, markedsansvarlige og daglige ledere i lokal-TV.

Innhold:



Kurset vil gi en praktisk og teoretisk opplæring i hvordan man best kan utnytte de lyd- og billedmessige sidene ved TV-mediet
i reklamefilmer.
Fredag vil bli en kombinasjon av foredrag og "work-shop". Det
vil dermed bli anledning til å gå dypere inn i temaene enn det et
foredrag innbyr til.

Valgmuligheter ettermiddagsseminar:



1. Erlend Loe Om å skrive filmmanus
2. Erik Poppe Forarbeid for filmarbeidet
3. Birger Libell Reklamefilmideer som fungerer
4. Kathrine Skretting Analyse av nyere norske reklamefilmer

Husk å oppgi hvilket seminar du ønsker å delta på ved påmelding.

Sted: Radisson SAS Royal Garden
Deltakeravgift: kr 1.250,- pr dag (inkl. servering)
Påmeldingsfrist: 2. april 2004 (begrenset antall plasser og først til mølla)
Påmelding til:

britt.hestnes@tvtrondelag.no
johnny.stavnes@tvtrondelag.no
roar.krogstad@tvtrondelag.no

 
TVTrøndelag AS, Fjordgata 1, 7010 TRONDHEIM, tlf.: 73 92 40 40. Nettstedet er utviklet av W e b k o m p @ n i e t , © 2003