Norges
største lokal-TV stasjon Seermålingen fra Norsk Gallup Institutt
pr. februar 2003 viser at TVTrøndelag hadde en gjennomsnittlig daglig seeroppslutning
på 16% siste år. Dette tilsvarer 38.000 daglige seere. Det er den
høyeste seeroppslutningen som noen sinne er målt for TVTrøndelag
i løpet av en 12 måneders periode. Dette gjør TVTrøndelag
til Norges største lokal-TV stasjon. Dette gjør oss både stolte
og ydmyke. Det er vanskelig å peke på enkle forklaringer til
fremgangen. Årsaken til seerfremgang er sannsynligvis satsingen på
kontinuerlige endringer. I tillegg er det skjedd en rekke endringer i løpet
av det siste året. Noe av det som har skjedd er; femårs jubileet,
morgen-TV, økt nyhetssatsing, Bybrannen og omlegging av sendetidene. Vellykket
omlegging av sendetidene Også februar-målingen fra Norfakta
viser at omleggingen av sendetidene er gått bra. Flyttingen fra kl. 19:30
til kl. 18:30 er godt kjent og den nye sendingen kl. 18:30 er mye benyttet. Det
var i februar 2003 31% som kjente til at vi sender kl. 18:30. Dette er mer enn
det vi målte på 19:30 sendingen for to år siden. Seks uker etter
sendeomleggingen, var det en firedel av seerne som hadde begynt å benytte
18:30-sendingen. Det var litt færre enn de som tidligere benyttet seg av
19:30- sendingen. 90 minutter lokalt og riks Den største
nyheten fra årsskiftet var det 90 minutter lange aktualitetsvinduet som
fremstår som en helhet for seerne. Sendingen starter kl. 17:30. Den er lokalt
produsert og inneholder siste nytt, aktuelle magasininnslag, spesialmagasiner,
sport og vær. Klokken 18:00 går vi direkte over i riksnytt fra TVNorge
som lages i Oslo med både nasjonale og internasjonale nyheter. Etter værmeldingen
går vi kl. 18:17 over i Bymagasinet, som inneholder mykere nyhetssaker fra
landets største byer. Kl. 18:30 kommer den andre lokale ettermiddagssendingen.
| Ny logo og
design TVTrøndelag er blitt rød. Mandag 3. mars fremsto TVTrøndelag
i en helt ny innpakning. Sammen med TVNorge har vi fått ny rød logo,
ny innpakning og identitet rundt våre programmer. I tillegg ble "Bymagasinet"
lansert. Vi ønsker sammen med TVNorge å ta eierskap til fargen
rød. Fargevalget er ikke tilfeldig. Rødt setter i gang veldig mange
følelser. Det kan være mer aggressivt, men det kan også bety
kjærlighet. Vi ønsker å bli mer tydelig. Med den nye identiteten
føler vi at vi har et utmerket utgangspunkt for det videre arbeidet. Tett
på RBK i 2003 TVTrøndelag følger RBK med egne magasin
gjennom hele sesongen. I år fyrer vi opp med en fem episoder lang RBK-dokumentar
i uke 15 (7.- 11. april), altså i dagene før første seriekamp.
Vårt RBK-team med Odd Rune Wolden og Halvor Hoem vil i en måned før
seriestart fotfølge RBK i sesongoppkjøringen. I uke 13 følger
TVT-teamet RBKs treningsleir i Amsterdam. Dokumentarserien kan du se på
TVTrøndelag fra mandag 7.april. Reklamefilmens dag TVTrøndelag
arrangerer reklamefilmens dag fredag 25. april 2003. Seminaret omhandler merkevarebygging,
stegene i produksjonsprosessen, kritiske suksessfaktorer og noen av de tabber
man bør unngå. Formålet er å gi annonsører,
produsenter og reklamebyrå samt markedskonsulenter, reklamefilmprodusenter,
filmfotografer, markedsansvarlige i lokal-TV en praktisk innføring i reklamefilmproduksjon.
Seminaret vil foregå på Nova Kino og koster kr 850,- inklusiv lunsj.
Påmeldingsfrist: 2. april 2003.
To
tidløse lover om markedsføring Det
er bedre å være først i bevisstheten enn først på
markedet. Markedsføring er ikke en kamp om produkter, men en kamp om oppfatninger.
|
|