Hvorfor reklamere i lokal-TV?
Stor interesse for lokale
nyheter, reportasjer og reklame Annonsørene
treffer «riktigere» med lokal reklame Lavere
kostnad i lokal-TV enn TV-reklame i riksdekkende kanaler Større
muligheter for lokal vinkling i reklamen Færre
konkurrerer om oppmerksomheten i TVTrøndelag enn i andre annonsemedier «Nytt»
og spennende, med en hovedsending med nyheter som vekker stor interesse og engasjement
blant de trønderske seerne
Standard avtalebetingelser
ved visning av reklame. TVTrøndelag
retter seg etter visse standard avtalebetingelser når det gjelder visning av reklame.
For å lese en detaljert beskrivelse av disse betingelsene kan du følge linken
under. Lese
avtalebetingelsene ved visning av reklame.
Regler for TV-reklamens
form og innhold. Annonsører/Ordregiver
må følge visse regler når det gjelder reklamens innhold og form. Her dreier det
seg om regler på nasjonalt nivå, og regler som gjelder spesifikt for TVTrøndelag.
For å lese en detaljert beskrivelse av disse reglene kan du følge linken under.
Lese
reglene for TV-reklamens form og innhold. TVTrøndelag
er en nyhetsbasert lokal-TV stasjon, tett og nært befolkningen i konsesjonsområdet.
Stasjonen sender nyheter, magasin, vær og sport, sju dager i uken. TVTrøndelag
er blitt en viktig aktør i det lokale mediebildet. Den ukentlige seeroppslutningen
er i løpet av fem år økt fra 27 til 46 prosent, tilsvarende
108.000 seere. TVTrøndelag
er en av landets største lokal-TV stasjoner og områdets nest største
reklamemedium. Stasjonen gir lokale annonsører tilgang til et reklamemedium
med flere virkemidler enn noen annen mediekanal. Våre mer enn 300 annonsører
har erfart at TV-reklame gir god kjennskapsbyggende og kjøpsutløsende
effekt. TVTrøndelag
samarbeider med TVNorge om nyheter, beredskap og distribusjon. Adresseavisen er
største aksjonær. TVTrøndelag har 24 fast ansatte. Stasjonen
har solid økonomi og har gått med overskudd alle år fra 1998. TVTrøndelag
er en seermessig suksess og er en av de største lokal-TV stasjonene i landet.
Dette viser at trønderne setter pris på det produktet de blir presentert.
Lokal-patriotismen er stor i Trøndelag. Dette gir positive effekter både
for stasjonen og annonsørene. TVTrøndelag
gir nye grupper mulighet for å komme til orde i det slagkraftige fjernsynsmediet.
Lokale bedrifter har fått en kanal hvor de kan kjøpe TV-reklame til
overkommelige priser. Dette styrker det lokale næringsliv i konkurransen
med de store riksdekkende kjedene. Annonsører
får stor oppmerksomhet når de benytter lokal-TV som annonsemedium.
Det er stor interesse for lokale nyheter og reportasjer i Trøndelag. Seerne
er med andre ord i en positiv sanseposisjon. Vi tilbyr et godt miljø for
våre annonsører med høy kvalitet på sendingene. I tillegg
er det på grunn av begrensete sendeflater og offentlig regelverk, få
annonsører som konkurrerer om oppmerksomheten. TVTrøndelag gir lokale
annonsører tilgang til et reklamemedium hvor flere virkemidler kan kombineres
enn i noen annen mediekanal. Eksempler på slike virkemidler er bevegelige
og ubevegelige bilder, tale, musikk, lydeffekter, tekst og animering. Derfor har
reklame på TVTrøndelag stor effekt. TVTrøndelag
har konsesjon for hele Sør-Trøndelag, samt Meråker og Stjørdal.
Dette området inneholder 235 000 innbyggere som er 13 år eller eldre.
Vi har bygd ut sendere som i hovedsak dekker kommunene Trondheim, Malvik, Klæbu,
Melhus, Skaun, Orkdal og Stjørdal. Ved hjelp av fem sendere og kabelanlegg
dekker TVTrøndelag 157.000 av konsesjonsområdets innbyggere. Det
er omtrent like mange kvinner og menn som ser på TVTrøndelag. Aldersfordelingen
er også i tråd med fordelingen i befolkningen generelt. Dette innebærer
at over halvparten av våre seere er under 45 år (57.000 seere pr.
uke). Stasjonen er overrepresenterte i de urbane deler av Trøndelag (75.000
seere i Trondheim pr. uke) samt blant de med høy husstandsinntekt. Det
er også et høyt innslag av velutdannede folk blant TVTrøndelags
seere. TVTrøndelag er med andre ord en ungdommelig og urban kanal. TVTrøndelag
legger vekt på nyheter, små og store aktualiteter, som gjenspeiler
folks hverdag. Vi har gode seertall og konkurransedyktige reklamepriser. Vi gi
lokale annonsører mulighet for en lokal vinkling i et slagkraftig medium.
Våre annonsører har erfaring for at vi er god på kjennskapsbygging
og profilering. I tillegg er det dokumentert at TVTrøndelag fungerer kjøpsutløsende.
TVTrøndelag
har en egen reklamefilmprodusent. Vi formidler i tillegg oppdrag til eksterne
produsenter. Markedsavdelingen har bred erfaring i produksjon av reklamefilm.
Vi bistår gjerne med råd om og oppfølging av filmproduksjonene.
I samarbeid med TVTrøndelag er det derfor ukomplisert å benytte fjernsynsmediet.
TVTrøndelag
har 24 ansatte, av dette 15 redaksjonelle medarbeidere. Adresseavisen er største
aksjonær (99%). Vi samarbeider med 20 andre lokale TV-stasjoner og overvåker
nyhetsbildet for TVNorge. Vi sender TVNorge mellom egne programmer. Signalet tas
inn med vanlig UHF-husantenne eller kabel. TVTrøndelag
fem år · En velfungerende mediebedrift med 24 ansatte ·
Satser på nyheter, magasin, vær og sport · Form og innhold
er tett og nær · Målet er å være den foretrukne
lokale TV-kanal i området · En av Norges tre største lokal-TV
stasjoner · Konsesjonsområdets nest største lokale reklamemedium
· Har fått ungdom til se på lokale nyheter · Har
drevet med overskudd siden 1998 · Solid og langsiktig eier – Adresseavisen
største aksjonær (99%) · Samarbeider med TVNorge om nyheter,
beredskap og distribusjon · Vi skal vekke oppsikt og spore til debatt
og engasjement. · Vi gir seerne de lokale nyhetene på en direkte,
uformell og enkel måte. · Vi satser på nyhetsbasert TV-journalistikk
som betyr noe for våre seere. · Det vi lager skal være
viktige, underholdende eller informativt for våre seere · TVTrøndelag
tilbyr TV-mediets egenskaper til lokale annonsører · Lokal-TV
er en viktig faktor i lokaldemokratiet · Nye grupper får komme
til orde på fjernsyn · En kanal for små, lokale bedrifter
· Gir lokale bedrifter mulighet til å kjøpe TV-reklame til
overkommelige priser · Styrke de lokale bedriftene i konkurransen med
de store nasjonale selskapene
|